9004550532 |
Dificultats en la relació comunicació i llenguatge |
2020-2021 |
Curs. Educació Infantil |
|
|
|
14/1/2021 - 27/5/2021 (30 hores) de 18:00h a 20:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
DIRE Dificultats en la relació comunicació i llenguatge
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 14/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs està pensat per possibilitar el treball a l'aula amb infants que sovint ens donen la impressió que no es deixen educar. Les dificultats que ens trobem a la pràctica educativa per atendre aquests infants sovint ens porten a posicions estèrils de rigidesa, impotència i angoixa. Les problemàtiques que observem en l'eix de la relació i la comunicació donen compte de les dificultats que pot tenir l'infant per a trobar un lloc (simbòlic) en el món dels altres. Us convido a descol·locar-nos una mica per a descobrir nous punts d'obertura i invencions precises per acompanyar els infants en el procés de consentiment a ser educats.
|
| |
Objectius |
1- Situar les dificultats específiques dels infants de 0-6, en els processos de construcció de la personalitat: la relació amb els altres, amb l'entorn i amb els objectes.
2- Conèixer els punts en comú i l'especificitat de l'univers escolar enfront del familiar. La posició de l'educador.
3- Situar la tasca de l'atenció precoç a l'escola: detecció, intervenció i derivació a altres recursos de la xarxa socioeducativa i sanitària.
4- Repensar l'oferta educativa i el treball amb el grup per donar cabuda als funcionaments més particulars de cada infant.
|
| |
Continguts |
-Desenvolupament i normalitat. Fragilitats en el desenvolupament psíquic. Dels diagnòstics i discurs del dèficit al dels funcionaments particulars.
-Naixement del subjecte, la construcció del cos i el desenvolupament de la personalitat. Els trastornos de la relación , la comunicació i el llenguatge. Recursos de simbolització i recursos de suplència.
-Intervenció educativa: vincles afectius versus vincles educatius.La pedagogia de les condicions i la posició de l'educador. La funció de la institució escolar i el treball en equip. La relació amb les famílies. Concepte d'inclusió.
-Els aprenentatges: com aprèn un infant? Diferents camins d'accés al saber. La importància del joc. Metodologia i recursos a l'aula. Què ens ensenyen els autistes?
-Prevenció, detecció precoç i treball amb xarxa. Indicadors de risc. Orientacions i recursos específics.
|
| |
Formador/a |
Montserrat Colilles
|
| |
Avaluació |
Anàlisi dels casos que presentarán les educadores.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores virtuals.
Elaboració de les tasques acordades: lectures i análisis de textos i vídeos i presentació de casos.
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres d'educació infantil
|
| |
E-mail |
cesire@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
14/01/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 2 |
dijous |
28/01/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 3 |
dijous |
11/02/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 4 |
dijous |
25/02/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 5 |
dijous |
11/03/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 6 |
dijous |
25/03/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 7 |
dijous |
15/04/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 8 |
dijous |
29/04/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 9 |
dijous |
13/05/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 10 |
dijous |
27/05/2021 |
1800 |
2000 |
|
| |